You are currently viewing Aidee – banebrytende helseteknologi

Aidee – banebrytende helseteknologi

Aidee – banebrytende helseteknologi

Navn og logo

Aidee er helt fremst innen sitt felt, og driver innovasjon innen helseteknologi. Det foreløpig viktigste produktet er en blodtrykksmåler (inneholdende en hel rekke andre sensorer) som kommuniserer digitalt og sikkert med analyseverktøy i skyen.

Ved hjelp av navn og logo ønsket vi å plassere Aidee i riktig bransje, i tillegg til å gjenspeile deres internasjonale ambisjoner.

Navnet tar for seg helsedelen, mens det å legge til url-en i navnetrekket plasserer bedriften i teknologiverdenen.

aidee-logos (1)

Fargetema

Fargene er inspirert av nordiske fenomener som midnattsol og nordlys. Den midnattsrøde fargen har også en dualitet som hinter mot hemoglobin – de røde blodcellene som bærer med seg oksygen.

Det er også hoved- og aksentfargen til Aidee.

colors (1)
colors-1 (1)
fargehierarki (1)
typografi1 (1)
colors-2 (1)

Grafisk konsept

De grafiske elementene har sin opprinnelse i midnattssolens plass på forskjellige tidspunkt gjennom dagen. Formene skaper en dynamikk og bevegelse med referanser til kroppens sirkulære system.

aidee-graphic-shapestn_ (1)
aidee-gfx-elements-darkmode (1)
Eksempel på offentlig reklame for Aidee
aidee-flyer-2 (1)
aidee-rolluptn_-1 (1)
Mask-Group-15tn_ (1)
aidee-a5-invitationtn_-1 (1)
aidee-annual-reporttn_
aidee-coffeetn_ (1)

Andre arbeider

Akershus Auto hadde behov å modernisere merkevaren med ny nettside, oppdatert profil og finn.no integrasjon.

Akershus Auto

Akershus Auto er en av Norges største forhandlere av skap-, kjøle og frysbiler, og hadde behov for ny nettside med oppdatert konsept, profil og finn.no...

SE PROSJEKT

Duvi – kampanje

Duvi kampanje: Pensjonsduellen Vi har laget flere konsepter for tidligere og det var gøy å få lov til å bli med på denne kampanjen også….

SE PROSJEKT
Skilt på vegg i kreditorforeningen sin nye visuelle profil

Smidig inkasso

Kreditorforeningen, Norges eldste inkassoselskap, gjør innfordring enkelt. Den tanken ble med, både i konsept, på nettsider og i alle kanaler.

SE PROSJEKT