Aidee – banebrytende helseteknologi
Navn og logo
Aidee er helt fremst innen sitt felt, og driver innovasjon innen helseteknologi. Det foreløpig viktigste produktet er en blodtrykksmåler (inneholdende en hel rekke andre sensorer) som kommuniserer digitalt og sikkert med analyseverktøy i skyen.
Ved hjelp av navn og logo ønsket vi å plassere Aidee i riktig bransje, i tillegg til å gjenspeile deres internasjonale ambisjoner.
Navnet tar for seg helsedelen, mens det å legge til url-en i navnetrekket plasserer bedriften i teknologiverdenen.
Fargetema
Fargene er inspirert av nordiske fenomener som midnattsol og nordlys. Den midnattsrøde fargen har også en dualitet som hinter mot hemoglobin – de røde blodcellene som bærer med seg oksygen.
Det er også hoved- og aksentfargen til Aidee.
Grafisk konsept
De grafiske elementene har sin opprinnelse i midnattssolens plass på forskjellige tidspunkt gjennom dagen. Formene skaper en dynamikk og bevegelse med referanser til kroppens sirkulære system.
Andre arbeider
Akershus Auto
Akershus Auto er en av Norges største forhandlere av skap-, kjøle og frysbiler, og hadde behov for ny nettside med oppdatert konsept, profil og finn.no...
Duvi – kampanje
Duvi kampanje: Pensjonsduellen Vi har laget flere konsepter for tidligere og det var gøy å få lov til å bli med på denne kampanjen også….
Smidig inkasso
Kreditorforeningen, Norges eldste inkassoselskap, gjør innfordring enkelt. Den tanken ble med, både i konsept, på nettsider og i alle kanaler.