Campus Lillestrøm
Type kunde
Plattform for å samle næringslivet og studentene i byen.
Type arbeid
Merkevare og identitet
Konseptutvikling
Webdesign
Utfordring
Etablere Lillestrøm som en attraktiv studentby for nåværende og fremtidige studenter.
Bakgrunn
Lillestrøm er en studentby i vekst og Campus Lillestrøm skal bidra til å gjøre Lillestrøm til et attraktivt sted å bo, leve og ikke minst studere i!
Plattformen skal fremme et inkluderende og levende studentmiljø der alle føler seg sett, hørt og verdsatt. Campus Lillestrøm er en plattform som tilgjengeliggjør arrangementer, initiativer og tjenester for studentene. I tillegg skal plattformen bidra til at studentene, næringslivet og organisasjonslivet blir koblet sammen.
Konsept
Lillestrøm er allerede en studentby! De som allerede er her, forteller om hvor overraskende, morsom – og særegen – byen er.
Og det er nettopp det vi vil vise frem. For Lillestrøm er for de som vil ha noe mer, eller alt på ett sted om du vil. Du vil raskt bli kjent med området rundt, og hvor konsentrert studentopplevelsen er.
For det er lett å like det særegne ved Lillestrøm; det kompakte bylivet, de åpne, inkluderende menneskene og de spennende studiene. Det snodige galleriet og sjappa du ikke finner andre steder. Det er noe helt eget, og samtidig nært det som er viktig i studietiden – kultur, natur, studier, opplevelser og muligheter.
Campus Lillestrøm – tett på verden!
Logo
Campus Lillestrøm sin logo skal fremstå uformell, vennlig, inkluderende og sympatisk. Logoen har fokus på bærekraft og nærhet til alt det en student trenger i studietilværelsen.
Logoen har et gjenkjennende skoavtrykk-mønster. Disse avtrykkene skal symbolisere at det meste finnes i gåavstand for studentene. I tillegg symboliserer de den fysiske og miljøvennlige siden av bevegelse ved gange.
Logoen er satt i grønn og rosa. Det grønne forsterker tilknytningen til miljø og den rosa signaliserer åpenhet, optimisme og vennlighet.
Typografien har tatt utgangspunkt i skrifttypen Grandstander med noen justeringer for å forsterke den uformelle og vennlige personligheten. Grandstander er for øvrig sekundær skrifttype i profilen.
Farger i bruk
Fargene skal gjenspeile personligheten til Campus Lillestrøm med sin åpne, lekne, inkluderende og fargerike personlighet.
Primærfargene til Campus Lillestrøm er hvit, miljøgrønn, lys grønn og rosa.
Hvit for enkelhet og “en ny start for studentene med blanke ark”.
Miljøgrønn med fokus på bærekraft og nærhet til det viktigste for studenter med gangavstand til det meste. Denne fargen finnes først og fremst i logo og som tekstfarge i modifisert utgave.
Lys grønn for spirende vekst.
Rosa for vennlighet, håp og optimisme. Dette er signalfargen som skal brukes i små drypp for økt gjenkjenning av profilen.
I tillegg finnes det lyse sekundærfarger for å gjøre profilen mer leken, ungdommelig og inkluderende.
Skoavtrykk
Det er laget et sett med skoavtrykk i ulike varianter som kan brukes på visuelle flater for økt gjenkjenning av profil.
De grafiske elementene gjør flatene mer lekne og uformelle.
Ny nettside
Nettsiden har som mål å bli et sentralt nav som knytter studentene og næringslivet sammen i Lillestrøm. Den skal på den ene siden være til nytte for studentene i form av aktiviteter, rabatter og praktisk informasjon, men samtidig være til for næringslivet og verdien studenter har på utviklingen her i Lillestrøm.
Gjennom nettsiden skal kommunikasjonen mellom alle aktører styrkes på sikt, vise til samhandling mellom næringsliv og studenter og fremme et levende, engasjert studentmiljø.
Sosiale medier
Campus Lillestrøm skal være til stede der studentene er – dermed ble sosiale medier en viktig plattform.
Andre arbeider
Sirkulær økonomi
Oppdraget OREEC (Oslo Renewable Energy and Environment Cluster) tok kontakt og ønsket et foredrag som samler de gode historiene innenfor sirkulær økonomi i Osloregionen. Lokale...
Grønne besøk til Oslo-regionen
Novateur har designet visuell profil, webløsning og UX-design for Green Visits, et konsept av Oslo Renewable Energy And Environmental Cluster (OREEC), som skal organisere besøk...
4 av 5 barn og ungdom med kreft overlever, og det finnes håp for det femte barnet.
Barnekreftforeningen ønsket med denne informasjonsfilmen, å vise at barn med kreft stort sett blir friske og at de kan delta i aktiviteter på lik linje...