Dette er en hashtag og slik bruker du den

En hashtag (eller en emneknagg som det heter på norsk) er kort fortalt et nøkkelord. Nøkkelordet brukes for å kategorisere og knytte sammen innlegg og felles interesser, og gjør det enklere å søke etter spesifikke emner på sosiale medier. Hashtaggen ble skapt av Twitter og ble fort veldig populært. Hashtag oppsto i 2007, da folk…

0 Kommentarer
Read more about the article Merkevarebygging med lavt markedsbudsjett
Merkevarebygging og posisjonering handler om å plassere sin merkevare i målgruppens bevissthet.

Merkevarebygging med lavt markedsbudsjett

Alle, eller i alle fall de flest bedrifter, ønsker å gjøre seg kjent hos målgruppen sin, med et positivt omdømme. Merkevarens betydning er ofte det som gjør at kundene velger å kjøpe produkter eller tjenester et sted, fremfor et annet sted. Men, det krever ofte mye innsats og en del…

0 Kommentarer

Facebook F8 nyheter

Facebook er blitt Norges største massemedie, og for oss som jobber med markedsføring er dette blitt en vesentlig markedskanal. Det knyttet seg derfor stor spenning til hva som skulle bli presentert på F8 konferansen. Veikart for fremtiden I sin åpningstale kritiserte Mark Zuckerberg Donald Trump (ikke ved navn riktignok), og…

0 Kommentarer
Read more about the article Digital markedsføring kontra tradisjonell reklame
Digital markedsføring kan bestå av din webside, en blogg, bannerannonser, søkemotoroptimalisering, søkemotormarkedsføring, e-postmarkedsføring og markedsføring gjennom sosiale medier (Facebook, Twitter og LinkedIn i hovedsak).

Digital markedsføring kontra tradisjonell reklame

De fleste av oss har nok tatt inn over seg at den digitale tidsalderen har kommet for å bli. Vi har med oss telefon og nettbrett overalt vi ferdes. Så snart vi har noen minutter til overs, går vi inn på Facebook, og Twitter, sjekker e-post, leser et blogginnlegg og…

0 Kommentarer

Stockfotos på godt og vondt

Jeg bruker stockfotos innimellom. Ganske ofte egentlig. Det er en lettvint og billig løsning som kundene ofte blir fornøyd med. Jeg hater riktignok å bla igjennom en endeløs database med intetsigende bilder på jakt etter gull. Men, kunden ser ikke alltid verdien i å betale for en fotograf, eller jeg…

0 Kommentarer