You are currently viewing Soleie – Merkevare

Soleie – Merkevare

Soleie – Merkevare

soleie-hero-1.jpg

Bransje

Solenergi.

Arbeid

Konseptutvikling.
Merkevare og identitet.

Utfordring

Å tydeliggjøre Soleie sin merkevare.

Logo

Soleie sin logo består av et navntrekk og et oransje symbol.

Symbolet er et minimalistisk element som gir liv til logo. Sirkelen i kombinasjon med navnet illustrerer sol, refleksjon, og to parter/elementer som møtes.

Bokstaven "e" i navnet har et karakteristisk trekk som gir en assosiasjon til solpanel.

soleie-logo.jpg
soleie-logoikon-1.jpg

Logoikon

Soleie har et eget logo ikon som kan brukes til digitale flater som f.eks. på sosiale medier.
Ikonet er et tydelig kjennetegn til den visuelle identiteten, og kan tas i bruk der logo ikke er mulig.

Den mørkeste versjonen blir brukt primært, men man kan variere logoikon f.eks. etter sesong, eller dersom ikonet plasseres på et format der de andre versjonene ikke har god nok kontrast til andre elementer eller bakgrunnsfarge.

soleie-fargepalett.jpg

Farger

Fargepaletten til Soleie er inspirert av solenergi, kombinert med mørke grå-blå nøyanser som skaper et rent og stilfullt business uttrykk.
Man kan justere gjennomsiktighetgrad på fargene for lysere nyanser ved behov..

Typografi

Red hat display er profilfonten til Soleie. Den brukes til både titler og mengdetekst. Fonten er en gratis Google font, som gjør den lett tilgjengelig.

Arial blir brukt som støttefont de gangene profilfont ikke er tilgjengelig, f.eks. i Powerpoint, Word og Excel.

soleie-typografi.jpg

Ikonstil

Ikonene til Soleie er basert på en minimalistisk ikonstil med solide former og streker som myker opp profilen og skaper en kontrast til det seriøse business uttrykket.

Gjentakende element for alle ikoner er blader, som gir profilen et "grønnere" preg.

soleie-ikonstil.jpg
soleie-illustrasjoner.jpg

Illustrasjonsstil

Soleie benytter ved enkelte tilfeller illustrasjoner for å beskrive produkter og tjenester. Alle illustrasjoner etterstreber det samme visuelle uttrykket.