Yes!
Gladmelding som gir en fin kickstart på andre halvår: Filmen vi gjorde for Akershus Energi, og som har duret og gått på kino i sommerhalvåret, stakk seg såpass ut at den ble kåret til månedens kampanje av Capa kinoreklame.
Vi setter stor pris på at gode arbeider anerkjennes, derfor er det en fryd å lese juryebegrunnelsen til Capa.
En del av et større strategiarbeid
Filmen sprang ut av arbeidet vi gjorde med energiselskapets nye bærekraftsambisjon, og en ny konsernstrategi. Her hang i grunn alt sammen med alt, så utfordringen ble å vise frem visjonen på en pedagogisk og emosjonelt riktig måte.
Grepet med å skape en rammefortelling av en relasjon mellom bestefar og barnebarn, gjorde at vi fikk en perfekt metafor for å beskrive både virksomhet, visjon og bærekraftsambisjon.
Stikkordene? Mer energi. Mer framtid og Mer tilbake.
Effektivt medium
Kinoreklame er et av få medium hvor folk fortsatt ser og får med seg reklamefilmen. Mobilen legges bort, og man får en unik oppmerksomhet. Å være til stede der ble derfor et effektivt valg for Akershus Energi, også med tanke på at man kan bestemme det geografiske nedslagsfeltet.
Akershus Energi har en relativt bred målgruppe når det kommer til å vise hvilket samfunnsansvar de har, derfor vurderte vi kinoreklame som optimalt i kombinasjon med utendørsreklame (boards) og digitale annonser med mulighet for ytterligere segmentering.
En stor takk må også rettes til High & Low, som stod for casting, produksjon og alt av etterarbeid. Resultatet taler for seg selv! Så sitter vi også på informasjon om at filmen skaper intern stolthet og bidrar i rekrutteringsarbeidet hos Akershus Energi – som skal ha honnør for å gå for en vidløftig og varm rammefortelling!
Hipp hipp! Nå jakter vi videre på neste gylne idé
Kanskje er det en kampanje for deg? La oss slå av en liten prat, da vel
Her kan du lese mer om prosjektet