Aidee – banebrytende helseteknologi
Navn og logo
Aidee er helt fremst innen sitt felt, og driver innovasjon innen helseteknologi. Det foreløpig viktigste produktet er en blodtrykksmåler (inneholdende en hel rekke andre sensorer) som kommuniserer digitalt og sikkert med analyseverktøy i skyen.
Ved hjelp av navn og logo ønsket vi å plassere Aidee i riktig bransje, i tillegg til å gjenspeile deres internasjonale ambisjoner.
Navnet tar for seg helsedelen, mens det å legge til url-en i navnetrekket plasserer bedriften i teknologiverdenen.
Fargetema
Fargene er inspirert av nordiske fenomener som midnattsol og nordlys. Den midnattsrøde fargen har også en dualitet som hinter mot hemoglobin – de røde blodcellene som bærer med seg oksygen.
Det er også hoved- og aksentfargen til Aidee.
Grafisk konsept
De grafiske elementene har sin opprinnelse i midnattssolens plass på forskjellige tidspunkt gjennom dagen. Formene skaper en dynamikk og bevegelse med referanser til kroppens sirkulære system.
Andre arbeider
Høy standard med Bryn Eiendom
Vi har gjort nettsider og profil for en av Oslos store eiendomsbesittere. Her brukte vi kjernemodellen og briljerte med gode integrasjoner!
Smart decisions. Lasting value.
Partner Revisjon skulle tre inn i Crowe, et av de store revisjonsnettverkene i verden. Vi loset dem trygt inn i ny drakt og ny nettside.
Stomiliv – podcast og film
Hvordan snakke om en medisinsk tilstand som få vet mye om? Og likevel få frem livsglede og mestring? Via podcast og film, vel!