Artikler

Er du en så attraktiv arbeidsgiver som du tror?

Din bedrift har en Employer value proposition (EVP) som dine ansatte kjenner på hver dag. Den påvirker omdømmet bedriften har som arbeidsgiver, enten du vil eller ikke. Har du kontroll på historien som fortelles om hvordan det er å være ansatt i din bedrift?

Les mer
Employer value proposition, eller ansatteløfte, står sentralt i en hver employer brandingstrategi

Dybdekurs i designdrevet innovasjon

Har du møtt på utfordringer og opplevd en nedgang i markedsandeler? Er du usikker på om bedriften din er godt rustet for fremtiden? Vurderer du å starte en ny bedrift, lansere et nytt produkt, utvide virksomheten din eller utforske nye markeder? Kanskje trenger dine ansatte motivasjon eller utvikling? Uansett hvilken fase din bedrift befinner seg…

Les mer
Kurs i designdrevet innovasjon

En guide for bærekraftige nettsider

Internett har blitt en uunnværlig del av livene våre, men visste du at det også påvirker klimaet? Nettsider har faktisk en betydelig innvirkning på miljøet, og det er viktig at vi tar grep for å gjøre det mer bærekraftig. Internett er avhengig av datasentre og servere som holder nettsider og apper i live. Disse datasentrene…

Les mer
Linda viser en bærekraftig nettside

Bli klok på SoMe-algoritmene

Har du noen gang lurt på hvorfor feeden din ser ut som den gjør på sosiale medier? Svaret er enkelt: algoritmer.

Les mer
hva er algoritmer og hvordan fungerer de?

Designdrevet Innovasjon og Design Thinking

I dagens stadig skiftende forretningsverden er innovasjon nøkkelen til suksess. Bedrifter som ønsker å forbli konkurransedyktige og relevante, må kontinuerlig utforske nye måter å løse problemer på, forbedre produkter og tjenester, og tilpasse seg endrede markedsforhold. En tilnærming som har vunnet stadig større popularitet i denne sammenhengen er designdrevet innovasjon og design thinking. Designdrevet innovasjon…

Les mer
Workshop i Designdrevet innovasjon

Har bedriften din et bevisst forhold til egen merkevare?

Selv om det er stor enighet blant fagfolk om at en sterk merkevare er avgjørende for å oppnå vekst, så er det bare 1 av 2 selskaper i Norge som svarer at de jobber målrettet for å styrke egen merkevare. Hvorfor er det så viktig å snu denne trenden? Merkevarerapporten bygger på en undersøkelse gjennomført…

Les mer
Workshop med fokus på markedsstrategi og merkevarebygging.

Hvordan vinner du kampen om de største talentene?

Employer branding defineres ofte som summen av tiltakene et selskap iverksetter for å tiltrekke seg og beholde ønskelige medarbeidere. Det handler altså både om å skape trivsel for dem som allerede er ansatt, samtidig som en styrker merkevarene som en attraktiv arbeidsgiver. Stadig flere selskaper investerer tid og ressurser i employer branding. I mange bransjer…

Les mer
Employer branding er et viktig verktøy for å tiltrekke de beste kandidatene, ha gode ambassadører og holde lengre på de ansatte.

Fra bedriftsidrett til bedriftslivet – Jarle Blindheim

Ahlin Novateur styrker laget med senior kommunikasjonsrådgiver Jarle Blindheim. Han kommer fra stillingen som markeds- og kommunikasjonssjef i Norges Bedriftsidrettsforbund, og bringer med seg lang erfaring fra organisasjonsliv og – utvikling. Klar for kommunikasjonsbransjen – Da muligheten bydde seg, kunne jeg egentlig ikke si nei. Jeg har over lengre tid fulgt med på det gjengen…

Les mer
Jarle Blindheim i dialog med Jan Ove hos Ahlin Novateur.

Ahlin Novateur – AI I fokus

Artificial Intelligence (AI) har på kort tid blitt en fremtredende og revolusjonerende teknologi. Flere har uttrykt sin bekymring – med god grunn. Men hvilke fordeler finner vi ved denne teknologien, og er det i det hele tatt mulig å unngå å bruke den? I Ahlin Novateur har vi over lengre tid brukt AI for å…

Les mer
Våre to designere i AI-rådet tester ut Adobe Firefly.

Klar for alt – nytt konsept for Bedriftsidretten

Norges Bedriftsidrettsforbund er blant landets største særforbund. Vi har tatt organisasjonen inn i fremtiden med et totalkonsept, som skal fungere som motivator, både internt og i møte med sine 300 000 deltakere og medlemmer, samt 1 500 bedriftsidrettslag. – Dette har vært en spennende prosess for oss i Ahlin Novateur, spesielt med tanke på størrelsen…

Les mer