You are currently viewing Klar for alt!

Klar for alt!

Klar for alt!

Utfordring

300.000 deltakere og medlemmer. 1500 idrettslag. Arrangementer over hele landet. Norges Bedriftsidrettsforbund er blant våre største særforbund og har aktiviteter for alle, uavhengig av fysisk eller psykisk utgangspunkt.

Behovet? De ønsket å ta steget inn i fremtiden, både visuelt og i møte med brukerne.

For oss ble det en øvelse i organisasjonsutvikling og strategisk design. Posisjonen som Norges største leverandør av folkehelse skulle forsterkes, og strategien skulle forankres i organisasjonen – et møysommelig arbeid hvor ledelse, kretser, ansatte, frivillige, medlemmer og brukere ble ivaretatt.

bedriftsidretten-logosymbol-1 (1)
bedriftsidretten-kickoff-oslo-1-1 (1)

Kickoff

Vi presenterte den nye visuelle identiteten i en fullsatt sal til entusiastiske medlemmer fra Bedriftsidretten på Thon Hotell.

Image-122

Workshop Gardermoen + Bodø

bedriftsidretten_workshop_PosterImage
bedriftsidretten-merkevare-personlighet

Konsept

«Klar for alt!» er et åpent, bredt konsept. Det er utviklet for å kunne brukes i en hel rekke sammenhenger, og ikke minst, for at organisasjonen selv skal kunne forvalte det. Til grunn ligger en fortelling som spiller på emosjonelle strenger om hva Bedriftsidretten betyr for bedrifter og ansatte. I essens er det en historie om mestring, samhold, vennskap og inkludering.

bedriftsidretten-klar-for-alt (1)
bedriftsidretten-logo (2)
bedriftsidretten-logosymbol (1)
Typografi

Typografi

Skrifttypen som er valgt heter Ubuntu og er en gratis Google-font.

Ubuntu er en stram og moderne sans-serif med flere vektinger, som gjør den fleksibel i bruk.

Skrifttypen har egenart og skiller seg litt ut med sin særegne stil. Samtidig har den beholdt god lesbarhet. Ubuntu har en form som har en tydelig retning fremover. Det kommer spesielt til uttrykk på bokstaver som “f”, “t” og “l” - noe som kan gjenspeile fart, bevegelse og fokus på fremtid.

Fargepalett

Fargepaletten som helhet skal symbolisere mangfold. Bedriftsidretten er for alle, uavhengig av kjønn, nasjonalitet, legning og kropp.

Fargene tar for øvrig utgangspunkt i Bedriftsidrettens personlighet. En yngre, rebelsk og frisk stil med vekt på lekenhet og bred appell.

Samtidig tar den med seg noe av stilen fra den forrige identiteten i form av den hvite og oransje fargen for økt gjenkjenning. Den oransje fargen har riktignok gjennomgått en liten justering for å fremstå mer tidsriktig.

bedriftsidretten_farger (1)
bedriftsidretten-grafiske-elementer

Grafiske elementer

Det er utviklet et sett med grafiske elementer til bruk på visuelle flater. Elementene forsterker den visuelle identiteten og bidrar til økt gjenkjenning.

Elementene er tuftet på den grafiske formen til figuren i logosymbol og utropstegnet i slagordet “Klar for alt!”.

bedriftsidretten-visuelt (1)

Visuell guide

Bedriftsidretten består av mange mennesker som ikke er designere av yrke. Likevel må mange lage grafisk materiell.

Vi introduserte av den grunn “dynamiske byggeklosser” for enkel layout.

bedriftsidretten_digital_reklame
bedriftsidretten_boards
bedriftsidretten-boards2
bedriftsidretten-boards3
bedriftsidretten-boards-lop
bedriftsidretten-boards-fotball
bedriftsidretten-instagram
bedriftsidretten-nettavisen
bedriftsidretten-profilartikler

Andre arbeider

Høy standard med Bryn Eiendom

Vi har gjort nettsider og profil for en av Oslos store eiendomsbesittere. Her brukte vi kjernemodellen og briljerte med gode integrasjoner!

SE PROSJEKT

Smart decisions. Lasting value.

Partner Revisjon skulle tre inn i Crowe, et av de store revisjonsnettverkene i verden. Vi loset dem trygt inn i ny drakt og ny nettside.

SE PROSJEKT
Innspilling av Stomiliv - en podcast produsert av Ahlin Novateur

Stomiliv – podcast og film

Hvordan snakke om en medisinsk tilstand som få vet mye om? Og likevel få frem livsglede og mestring? Via podcast og film, vel!

SE PROSJEKT