Solgrid høster av solen
Type kunde
Utvikler og bygger av
solkraftverk i industriell skala
Type arbeid
Konseptutvikling
Merkevare og identitet
Webdesign og utvikling
Utfordring
Solgrid hadde behov for å spisse posisjoneringen i tråd med vekstambisjonene sine, og fremme solkraft som en viktig del av energisystemet nå og i fremtiden.
Hvem er Solgrid?
Solgrid har siden 2020 bygget og utviklet storskala bakkemonterte solkraftverk.
Sol er en viktig del av fremtidens energisystem. Derfor er Solgrid helt avhengige av at de har tillit hos ulike beslutningstakere og befolkningen generelt; tillit til byggeprosesser, drift og kraftomsetning, og ikke minst, tillit med hensyn til miljø- og arealspørsmål. Derfor er det viktig at Solgrid fremtrer sannferdige, profesjonelle og faglig orienterte i møte med alle deler av samfunnet, også i sin digitale kommunikasjon.
Merkevare og visuell identitet
Sammen med Solgrid utarbeidet vi en ny merkevareplattform og konseptet; Energi vi kan leve av og med.
Å kunne produsere ren energi og samtidig ta vare på naturverdier er viktig for Soleie, og det var nettopp dette som ble fokuset for konseptutviklingen. Dette samspillet mellom energi og natur ble videreført til den visuelle identiteten hvor det menneskelige og naturen står i fokus.
Energi vi kan leve av og med
Historiefortellingen underbygger konseptet og er en viktig rød tråd gjennom nettsiden og all kommunikasjon. Dette ble derfor kortversjonen av brand storyen:
Vi må så for å kunne høste.
Som utvikler, utbygger, eier og drifter av storskala bakkemonterte solkraftverk, vet vi at det går an å tenke to tanker samtidig. Vi kan bygge solkraft og likevel drive jordbruk. Vi kan produsere ren energi og samtidig ta vare på naturverdier.
I løpet av det neste tiåret skal vi realisere solkraft tilsvarende forbruket til 150.000 husstander. Vi gjør det for å skape energi vi kan leve av til evig tid.
Solgrid
Energi vi kan leve av og med