Wepe Regnskap
Type kunde
Regnskapsforetak
Type arbeid
Merkevarestrategi
Visuell profil
Webdesign
Webutvikling
Utfordring
Wepe hadde behov for å modernisere sin visuelle profil for å speile innsiden av dagens og fremtidens Wepe, inkludert ny nettside.
Bakgrunn
Wepe Regnskap AS kom til oss med et kommunikasjonsbehov. De trengte et konsept og en ny visuell profil som var samlende internt og skulle skape interesse og relevans i markedet.
Hele organisasjonen ble involvert, slik at konseptet ble godt forankret, og de hadde store ambisjoner om å både styrke eksisterende posisjon lokalt, samt utvide virksomheten i nye geografiske områder regionalt.
Konsept
Etter en grundig innsiktsprosess ble det utarbeidet en brand story og et konsept. Historiefortellingen underbygger en faglig stolthet og et ønske om å skape noe i samarbeid med kunder og medarbeidere. Her er kortversjonen av brand storyen:
Tenk det.
Si det.
Gjør det.
Med trygghet i bunn.
Det er grunnsetningen for alle som vil skape noe, oss selv inkludert. Vi har en filosofi om at det å være nær kunden, levere godt håndverk og skape trygge rammer, samtidig som vi har et nysgjerrig blikk inn i fremtiden, er det som skal til for å skape vekst.
Sammen med engasjerte medarbeidere som ønsker å ta faget videre, og fremoverlente samarbeidspartnere med kompetanse som utfyller oss selv, skal vi skape et kompetansehus for tanker og utvikling. Vi skal bidra til verdiskapning. Du og din bedrift er en del av planen.
Tenk.
Regn.
Skap.
Logo
Wepe sin logo skal fremstå moderne, solid og enkel.
Logosymbolet har sitt utspring fra de tre punktumene i konseptet:
Tenk.
Regn.
Skap.
Logosymbol skal være en illusjon på rask bevegelse, endring og utvikling for å vise at Wepe er innovative og tilpasningsdyktige for kunde.
De tre elementene kan også symbolisere ulike bestanddeler i et fremtidig kompetansehus.
Farger i bruk
Fargene til Wepe skal gjenspeile personligheten til Wepe.
Det visuelle uttrykket skal fremstå seriøst og trygt, men samtidig ha et moderne og ungdommelig preg.
Wepe skal ha et lett og sobert uttrykk med lyse avdempede fargetoner som viser medmennesklighet og profesjonalitet.
Dette balanseres med små drypp av en solid og dyp blå, en energisk signalfarge i oransje for engasjement/et distinkt uttrykk, sammen med en lys gråblå farge for et hint om refleksjon og klokskap, samt for å være en motvekt til de varmere tonene.
Til slutt har man en palett med gråtoner til bruk der det er hensiktsmessig, f.eks. til tabeller i trykksaker.
Grafisk element
Logosymbolet til Wepe kan også brukes som et grafisk element for å gjøre de visuelle flatene mer lekne og for økt gjenkjenning.
Elementet i midten er satt i fargen Reflektert gråblå for å gjøre det grafiske elementet mer lekent og dynamisk.
Ny nettside
I tråd med nytt konsept og visuell identitet var en oppdatering av nettsiden en naturlig del av prosessen. Her stod vi for tekstarbeid, webdesign og utvikling.
Andre arbeider
Engasjerende møteplasser
Se alle kundehistorier Kunde: [types field=’kunde’][/types] | Dato: [types field=’dato’][/types] | [wpv-post-taxonomy type=”prosjekt-type” format=”name”] [wpv-post-excerpt output=”raw”] [types field=’mer-info-om-prosjektet’][/types]
Et veksthus for tall og tanker
Vi har laget nye nettside for SLM Revisjon. Da SLM Revisjon bestemte seg for å flytte til nye moderne lokaler i Skedsmogata 3A, ønsket de...
Ro til å nyte og skape
Se alle kundehistorier Kunde: [types field=’kunde’][/types] | Dato: [types field=’dato’][/types] | [wpv-post-taxonomy type=”prosjekt-type” format=”name”] [wpv-post-excerpt output=”raw”] [types field=’mer-info-om-prosjektet’][/types]