You are currently viewing Akershus Auto

Akershus Auto

Akershus Auto

Type kunde

Forhandler av transportkjøretøy

Type arbeid

Konseptutvikling
Merkevare og identitet
Webdesign

Utfordring

Akershus auto hadde behov for ny nettside med oppdatert profil og finn.no integrasjon

Utfordringer og behov

Akershus Auto er en av Norges største forhandlere av skap-, kjøle og frysbiler, og har gjennom flere år bygget solide biler med spesialiserte behov.

Bedriften har har jevn og stabil vekst og ønsket nå å ta ytterligere markedsandeler i sin bransje.

I den forbindelse var det behov for et tydelig konsept og modernisere profil og nettside.

Prosessen med å utvikle konseptet ble skapt gjennom innsikt og dialog med markedet, og Akershus Autos engasjement og vilje til å skape trygge arbeidsplasser på hjul.

AA_DRAIV_plakat_mockup-2

draiv

Draiv er Akserhus Autos employer branding konsept.

Konseptet er skapt ut i fra bedriftens verdier og skal brukes både internt for eksisterende ansatte, i form av plakater, roll-ups og t-shirts på arbeidsplassen, og i rekrutteringen av nye ansatte.

Både ledelsen og ansatte i Akershus Auto har en indre motivasjon (draiv) for deg de gjør og konseptet skal være et synlig symbol på denne motivasjonen.

akershus-auto-mobil-mockup-3-stk (2)

Leveransen

I arbeidet med å utvikle et modernisert og aktuelt konsept, tok vi utgangspunkt i Akershus Autos grunnleggende ønske om å være en positiv samfunnsaktør ved å skape trygge arbeidsplasser.

Interessen og kunnskapen om biler, og skapbiler spesielt, plasserte bedriftens posisjon tydelig på kartet som noe mer enn en forhandler, men som en verdiskaper.

Ut av dette ble konseptet "Vi setter arbeidsplasser i bevegelse" skapt. I denne setningen ligger både kvaliteten på bilene og sjåførenes ønske om en trygg bil som får varene fram.

Kanalene der konseptet skal kommuniseres ble valgt basert på målgruppens mediebruk. I innsiktsfasen ble det identifisert noen åpenbare kanaler: websiden, sosiale medier og ikke minst radio.

Akershus Auto hadde behov å modernisere merkevaren med ny nettside, oppdatert profil og finn.no integrasjon.
Screenshot 2023-12-18 at 14.16 copy

Lurer du på noe?
Snakk med oss

Hege Kvervavik

Hege Kvervavik

Prosjektleder og rådgiver

957 45 293

Send e-post

Andre arbeider

mockup av den nye profilen i bybildet

Wepe Regnskap

Wepe trengte et konsept og en ny visuell profil som var samlende internt og skulle skape interesse og relevans i markedet.

SE PROSJEKT
Varder har behov for de skarpeste hodene i bransjen. Derfor utarbeidet vi et employer branding konsept som forankret bedriftens kultur.

Varder – Vardervettreglene

Kompetansehuset Varder har behov for de skarpeste hodene i bransjen. I den forbindelse var det ønskelig med et konsept som forankret bedriftens kultur og filosofi...

SE PROSJEKT
Solgrid hadde behov for å spisse posisjoneringen i tråd med vekstambisjonene sine

Solgrid

Solenergi som ikke går på bekostning av naturen, det er Solgrid kort oppsummert. Her har vi bistått med konsept, nettside og visuell profil.

SE PROSJEKT