Blaker skanse
Type kunde
Kunst- og kulturdestinasjon
Type arbeid
Merkevare og konseptutvikling
Design og visuell identitet
Annonsering
Utfordring
Blaker Skanse ønsket å utvikle stedet til og være en attraktiv og spennende destinasjon. I den forbindelse var det behov for å etablere en attraktiv posisjon og utvikle et konsept som appellerte til målgruppene.
Bakgrunn
Blaker skanse er en destinasjon preget av historiske hendelser, med et kulturminne forankret i kunsthåndverk- og forsvarshistorie. Blaker skanse har i nyere tid arrangert en rekke arrangementer på stedet, og har i tillegg til dette tilknytning til kunstkollektivet KunstSkansen.
Blaker Skanse ønsket å utvikle stedet til og være en attraktiv og spennende destinasjon både regionalt og nasjonalt. I den forbindelse var det behov for å etablere en attraktiv posisjon og utvikle et konsept og en visuell identitet som appellerte til målgruppene.
Konsept
Blaker skanse gjør noe med alle som besøker stedet!
Når hele sanseapparatet setter i sving, er det umulig å ikke kjenne på glede, enten man er ung eller gammel, kommer med høye forventninger eller bare er på dagstur. Blaker skanse har opplevelser for både kropp, tanke og sjel. Det er i sannhet et forunderlig sted.
Blaker skanse – Opplevelser av glede!
Merkonsert
På sommeren blir det arrangert en rekke konserter og arrangementer for store og små på skansen. De unike rammene for konsertopplevelsene med historiske omgivelser, den nordiske rosehagen, kunst i galleriet og mat og drikke fra lokale aktører gir deg følelsen av at dette er mer enn bare en konsert.
Dette tydeliggjorde vi ved å konseptualisere opplevelsen du får når du drar til Blaker skanse på konsert.
En konsertopplevelse på Blaker skanse er noe mer – det er en Merkonsert!
Logo
Logosymbolet er inspirert av jernporten som befinner seg på Blaker Skanse. Logosymbolet repsesenterer historie, håndtverk, kunst, skaperglede, undring, og eventyr.
Dyret soldaten sitter på, er det en drage? Symbolet gir rom for flere tolkninger. Soldaten som sitter på dragen forsvarte en gang Blaker skanse. Nå ser han fremover og strekker ut en hånd. Sverdet er byttet ut med en rose. Blaker Skanse har gått fra å være et forsvarsverk til et samlingspunkt.
Til sosiale medier og annen annonsering er det laget en variant av logo med farget bakgrunn.
Typografi
Blaker Skanse har fått en seriøs, moderne og tidløs font som brukes både i logo og til øvrig kommunikasjon.
Skrifttypen er stram og seriøs som en kontrast til det litt mer lekne, uformelle symbolet. Eksempler på bruksområder til fonten er f.eks på skilter og informasjonsmateriell.
I tillegg til hovedfonten er det valgt ut en font som skal brukes til arrangementer i regi av Blaker Skanse. Dette kan være konserter og festivaler.
Fonten er leken, og gir rom for stor variasjon i det visuelle uttrykket.
Fargepalett
Fargene er inspirert og hentet ut fra omgivelsene og bygningene på Blaker skanse.
Annonsering
MiniSkansen
MiniSkansen er barnas egen festival på Blaker skanse og er fylt med konserter, forestillinger, kunst, hestekjøring, matlagning for barn, aktivitetsløyper, ponniridning og mye, mye mer – en perfekt festivaldag for store og små!
Materiell
Andre arbeider
Soleie – Merkevare
soleieas.no Bransje Solenergi. Arbeid Konseptutvikling.Merkevare og identitet. Utfordring Å tydeliggjøre Soleie sin merkevare. Logo Soleie sin logo består av et navntrekk og et oransje symbol….
Soleie – Nettside
soleieas.no Nettsiden er basert på en WordPress-mal med mobil tilpasning.
The art of good living
Se alle kundehistorier Kunde: [types field=’kunde’][/types] | Dato: [types field=’dato’][/types] | [wpv-post-taxonomy type=”prosjekt-type” format=”name”] [wpv-post-excerpt output=”raw”] [types field=’mer-info-om-prosjektet’][/types]