You are currently viewing Akershus energi – Visjon
Mer energi. Mer framtid. Mer tilbake.

Akershus energi – Visjon

Mer energi. Mer framtid. Mer tilbake.

Ny visjon for Akershus Energi

Akershus Energi, regionens største energiselskap, kom til oss med en tydelig oppgave; Hvordan kan vi kommunisere vår nye konsernstrategi og visjon? På en forståelig måte, som samtidig vekker engasjement? Vi identifiserte tre tydelige områder fra strategien, og skapte en visjonssetning som viser veien – helt frem mot 2035.

Visjonen måtte uttrykke et ambisiøst bærekraftsmål, og samtidig formidle viktigheten av å produsere mer fornybar energi. Den måtte fungere internt, men også eksternt. «Mer energi. Mer framtid. Mer tilbake.» ble visjonen.

For å kommunisere den nye strategien valgte vi å lage en konseptfilm med hjelp fra filmproduksjonsselskapet High & Low.

Filmkonseptet skulle gjøre bærekraftsmålet relaterbart for alle. Historien bestefaren forteller (spilt av Anders Hatlo) handler om et menneskelig forhold vi alle kjenner til, og som også er overførbart til hvordan vi bør behandle naturen. «Det handler om å gi mer enn du får, da går det bra», forteller bestefars kloke ord. Og det er direkte overførbart til Akershus Energi sine virksomhetsområder, eksistensgrunnlag og samfunnsrolle.

En stor synlighetskampanje ble også en del av lanseringen, hvor hovedbudskapet hvilte på visjonen. Distribusjonskanalene var boards utendørs, Google Display Ads, Pre-rolls samt betalte og organiske innlegg i sosiale medier.

«Det handler om å gi mer enn du får, da går det bra»

2023-09 Akershus Energi Personaltur-4

Intern stolthet

En viktig del av dette arbeidet var den interne forankringen, og det å få de ansatte med på strategien og bygge stolthet, motivasjon og engasjement. Derfor brukte vi god tid på selve presentasjonen av ny visjon mot ansatte og organisasjon, slik at ordene virkelig satte seg og kunne bli en del av arbeidskulturen.

Over kan man hvordan Akershus Energi tok i bruk visjonen. De dro på kick-off til Norefjell, gikk opp til Madonnastatuen med visjonen fint plassert på kvikklunsjen, fikk profileringsartikler og ble presentert ny film.

2023-09 Akershus Energi Personaltur-2
kaffekopp med tekst
AE_visjon_Tote-bag_Mockup_web

Lurer du på noe?
Snakk med oss

Amanda Rosén

Amanda Rosén

Prosjektleder

91 74 11 34

Send e-post

Andre arbeider

mockup av den nye profilen i bybildet

Wepe Regnskap

Wepe trengte et konsept og en ny visuell profil som var samlende internt og skulle skape interesse og relevans i markedet.

SE PROSJEKT
Varder har behov for de skarpeste hodene i bransjen. Derfor utarbeidet vi et employer branding konsept som forankret bedriftens kultur.

Varder – Vardervettreglene

Kompetansehuset Varder har behov for de skarpeste hodene i bransjen. I den forbindelse var det ønskelig med et konsept som forankret bedriftens kultur og filosofi...

SE PROSJEKT
Solgrid hadde behov for å spisse posisjoneringen i tråd med vekstambisjonene sine

Solgrid

Solenergi som ikke går på bekostning av naturen, det er Solgrid kort oppsummert. Her har vi bistått med konsept, nettside og visuell profil.

SE PROSJEKT