You are currently viewing Wepe Regnskap

Wepe Regnskap

wepe-topp.png

Wepe Regnskap

Type kunde

Regnskapsforetak

Type arbeid

Merkevarestrategi
Visuell profil
Webdesign
Webutvikling

Utfordring

Wepe hadde behov for å modernisere sin visuelle profil for å speile innsiden av dagens og fremtidens Wepe, inkludert ny nettside.

wepe-laptop-powerpoint.png

Bakgrunn

Wepe Regnskap AS kom til oss med et kommunikasjonsbehov. De trengte et konsept og en ny visuell profil som var samlende internt og skulle skape interesse og relevans i markedet.

Hele organisasjonen ble involvert, slik at konseptet ble godt forankret, og de hadde store ambisjoner om å både styrke eksisterende posisjon lokalt, samt utvide virksomheten i nye geografiske områder regionalt.

Konsept

Etter en grundig innsiktsprosess ble det utarbeidet en brand story og et konsept. Historiefortellingen underbygger en faglig stolthet og et ønske om å skape noe i samarbeid med kunder og medarbeidere. Her er kortversjonen av brand storyen:

Tenk det.
Si det.
Gjør det.
Med trygghet i bunn.

Det er grunnsetningen for alle som vil skape noe, oss selv inkludert. Vi har en filosofi om at det å være nær kunden, levere godt håndverk og skape trygge rammer, samtidig som vi har et nysgjerrig blikk inn i fremtiden, er det som skal til for å skape vekst.

Sammen med engasjerte medarbeidere som ønsker å ta faget videre, og fremoverlente samarbeidspartnere med kompetanse som utfyller oss selv, skal vi skape et kompetansehus for tanker og utvikling. Vi skal bidra til verdiskapning. Du og din bedrift er en del av planen.

Tenk.
Regn.
Skap.

Logo

Wepe sin logo skal fremstå moderne, solid og enkel.

Logosymbolet har sitt utspring fra de tre punktumene i konseptet:

Tenk.
Regn.
Skap.

Logosymbol skal være en illusjon på rask bevegelse, endring og utvikling for å vise at Wepe er innovative og tilpasningsdyktige for kunde.

De tre elementene kan også symbolisere ulike bestanddeler i et fremtidig kompetansehus.

Farger i bruk

Fargene til Wepe skal gjenspeile personligheten til Wepe.

Det visuelle uttrykket skal fremstå seriøst og trygt, men samtidig ha et moderne og ungdommelig preg.

Wepe skal ha et lett og sobert uttrykk med lyse avdempede fargetoner som viser medmennesklighet og profesjonalitet.

Dette balanseres med små drypp av en solid og dyp blå, en energisk signalfarge i oransje for engasjement/et distinkt uttrykk, sammen med en lys gråblå farge for et hint om refleksjon og klokskap, samt for å være en motvekt til de varmere tonene.

Til slutt har man en palett med gråtoner til bruk der det er hensiktsmessig, f.eks. til tabeller i trykksaker.

Group-692.png
wepe-grafisk-element.png

Grafisk element

Logosymbolet til Wepe kan også brukes som et grafisk element for å gjøre de visuelle flatene mer lekne og for økt gjenkjenning.

Elementet i midten er satt i fargen Reflektert gråblå for å gjøre det grafiske elementet mer lekent og dynamisk.

wepe-boards-city.png

Ny nettside

I tråd med nytt konsept og visuell identitet var en oppdatering av nettsiden en naturlig del av prosessen. Her stod vi for tekstarbeid, webdesign og utvikling.

wepe-web-design.png
wepe-laptop2.png
wepe-sign.png
wepe-totebag.png
wepe-folie-vindu.png
wepe-widescreen-boards.png

Andre arbeider

Sirkulær økonomi

Oppdraget OREEC (Oslo Renewable Energy and Environment Cluster) tok kontakt og ønsket et foredrag som samler de gode historiene innenfor sirkulær økonomi i Osloregionen. Lokale...

SE PROSJEKT

Grønne besøk til Oslo-regionen

Novateur har designet visuell profil, webløsning og UX-design for Green Visits, et konsept av Oslo Renewable Energy And Environmental Cluster (OREEC), som skal organisere besøk...

SE PROSJEKT
Ahlin Novateur lagde reklamefilm til Romerike Sparebank - "Heier på deg"

4 av 5 barn og ungdom med kreft overlever, og det finnes håp for det femte barnet.

Barnekreftforeningen ønsket med denne informasjonsfilmen, å vise at barn med kreft stort sett blir friske og at de kan delta i aktiviteter på lik linje...

SE PROSJEKT