Roma Brusfabrikk Omdømmeprisen

Omdømmeprisen Q4 2020: Roma Mineralvannsfabrikk

De mottar prisen for sin iherdige innsats i å ta vare på norsk mineralvannstradisjon, og for å ha etablert sterke norske merkevarer med produksjon i Lillestrøm.

Juryens begrunnelse

Det er godt å se at det går an å kjempe mot «de store!» For Roma Mineralvannsfabrikk har greid kunststykket å få distribusjon over store deler av landet for sine ulike brus- og saftyper – og det med brøkdelen av markedsbudsjettet til utenlandske giganter. Grunnen? Godt design, godt ivaretatte merkevarer, god kvalitet og gode smaker, alt markedsført av folket selv via jungeltelegrafen.

I 2020 feiret de 100 år. Jubileet ble av naturlige årsaker noe dempet. Men 100 år har gitt Asina (Norges beste gule brus?) og Flux Soda klassikerstatus – og snart er det opplest og vedtatt at Romas røde og brune julebrus er landets beste (de vinner tester i fleng). Med andre ord, vi snakker om et merkevareeventyr som skaper positiv oppmerksomhet og arbeidsplasser for Lillestrøm.

Roma Brusfabrikk
Byråleder sikrer seg drikkevarer fra Roma Brusfabrikk til kontoret. Vi gleder oss!

Kjenner du noen som fortjener litt ekstra oppmerksomhet for innsatsen de gjør for regionen eller næringslivet?

Da kan du nominere dem til Omdømmeprisen, som vi deler ut hvert kvartal! Alle innspill vil bli seriøst vurdert.

circlewhitecenter

Les også

Tiny workers vinner omdømmepris for Q2 2024!

Omdømmeprisen Q2 2024

Omdømmeprisen for 2. kvartal 2024 tildeles Tiny Workers. De mottar prisen for sin utrettelige innsats...

Les mer
Ahlin Novateurs Jarle Blindheim med glade mottagere av omdømmeprisen i Romerike Sparebank.

Omdømmeprisen Q1 2024: Romerike Sparebank

De mottar prisen for sitt lokale engasjement og sin vedvarende støtte til idretts- og kulturlivet...

Les mer

Omdømmeprisen Q3 2023: IFE

De mottar prisen for sitt bidrag til å sette Lillestrøm på kartet som en region...

Les mer

Omdømmeprisen Q2 2023: LSK

De mottar prisen for sin langvarige rolle som byens ambassadører. De er kontinuerlige leverandører av...

Les mer

Omdømmeprisen Q2 2021: Nitja

De mottar prisen for å ha satt Lillestrøm på kartet som kulturby, og for rollen...

Les mer
La Luna Omdømmeprisen

Omdømmeprisen Q1 2021: La Luna

De mottar prisen for å ha skapt et kjærkomment samlingssted for Lillestrøms kaffe- og bypulsglade...

Les mer
Kjeller Innovasjon Omdømmeprisen

Omdømmeprisen Q3 2020: Kjeller Innovasjon

De mottar prisen for sin langvarige rolle som pådriver og fasilitator for skaperkraft, forskning og...

Les mer
Drive-In Omdømmeprisen

Omdømmeprisen Q2 2020: Drive-In

De mottar prisen for de glimrende «drive in»-arrangementene ved varemessa som hjalp oss alle midt...

Les mer
SNØ Omdømmeprisen

Omdømmeprisen Q1 2020: SNØ

De mottar prisen for sine visjonære idéer og for å skape et skikkelig trekkplaster for...

Les mer
Omdømmeprisen Garcon

Omdømmeprisen desember 2019: Garçon

De mottar prisen for sin vilje til å satse i regionen – og ikke minst...

Les mer