Merkevare og konseptutvikling

En god start og verdifull kunnskap

Hvem er bedriften?

Merkevarebygging er en viktig del av et selskaps forretningsstrategi. For det er nettopp merkevaren som tiltrekker nye kunder, skiller selskapet fra konkurrentene og er grunnlaget for statusen og omdømmet til et selskap. En solid merkevareplattform vil gi merkevaren en tydelig verdi, og gjør det lett for kunder og samarbeidspartnere å velge deres merkevare. En sterk merkevareplattform kommuniserer hva vi leverer og hvilke behov vi løser på en oppløftende måte – som trigger handling og entusiasme. Valgene vi tar skal alltid være fundamentert i strategi og forretningsforståelse, og dette blir spesielt viktig når vi jobber med merkevare og konseptutvikling.

Våre prosesser vil være preget av metodikk forankret i strategisk tenkning. Brand Sprint er metoden vi bruker for å identifisere merkevarens identitet, behov, målgrupper, ønsket posisjon og ambisjonsnivå.

Sprinten er en workshop med nøkkelpersoner i bedriften hvor det er viktig at vi kan ta beslutninger underveis. Her legges grunnlaget for kommunikasjonsplattformen samt kommunikative- og visuelle tiltak.

Vi bruker ulike øvelser for å avdekke merkevarens:

– Personlighet
– Posisjon
– Verdier

Brand Sprinten bidrar også til å skape bevisstgjøring hos kundene våre. Ved å ta del i workshopen vil bedriften finne svar på hvem de er, hva de gjør, hvordan og hvorfor de leverer tjenesten eller produktet de gjør.

Med innsikten hentet fra Brand Sprint går vi over til neste fase – selve konseptutviklingen. Under konseptutviklingen vil vi definere brand story (merkevarens personlighet), tone-of-voice (merkevarestemmen), posisjon og ambisjoner, verdisetninger og konkurransefortrinn. Hva er det som skal kjennetegne bedriften, og hvilke assosiasjoner ønsker vi at målgruppen skal få i møte med merkevaren?

Metoden vår for merkevarebygging og konseptutvikling er stadig i utvikling. Ikke fordi den ikke fungerer, men fordi den skal fortsette å gi gode resultater. Vi utforsker alltid nye prosesser for å henge med i markedet og ta i bruk de beste løsningene for kundene våre.

Når merkevareplattformen er ferdig utviklet skal posisjon og identitet tas ut i visuell form.

 

Lurer du på noe?
Snakk med oss

Truls Grønli Olsen

Truls Grønli Olsen

Daglig leder og rådgiver

93 40 53 43

Send e-post