Smidig inkasso
Type kunde
- Inkassoinnkreving
- Purretjenester
- Rådgivning
Type arbeid
- Konseptutvikling
- Merkevare og identitet
- Webdesign og utvikling
- Sosiale medier
- Innholdsproduksjon
Utfordring
Kreditorforeningen har gjort mange grep for å utvikle seg internt, nå var det viktig at dette ble gjenspeilet i all kommunikasjon både intern og eksternt.
Smidig inkasso med Kreditorforeningen
Kreditorforeningen viser seg å ha svært gode løsninger og systemer og er blant de høyest utdannede saksbehandlerne, der alle har bevilling.
I Kreditorforeningen jobber de for å bedre skape flyt for sine kunder. For å kunne kommunisere arbeidet som er lagt ned og hva de ønsker å kommunisere i fremtiden var det behov for en ny merkevare- kommunikasjonsplattform.
Nettside
Med bruk av nye farger skiller bedriften seg fra sine konkurrenter. Nettsiden har ulike integrasjoner til portaler og økonomisystemer.
Merkevare og visuell identitet
Sammen med Kreditorforeningen ble det utformet en ny merkevareplattform og konseptet; Smidig inkasso.
Logo ble laget med utgangspunkt i en stilisert «k» som illustrerer fleksibilitet, integrasjoner og smidighet. Den viser hvordan ulike bestanddeler finner hverandre i møtepunkter og danner en helhet.
Nye farger skiller Kreditorforeningen fra andre aktører og konkurrenter. Det er valgt en mindre konservativ fargepalett med farger som spiller på lag med konseptet «smidig inkasso» og som bidrar til å ufarliggjøre begrepet inkasso.
Lurer du på noe?
Snakk med oss
Andre arbeider
Romerike Sparebank #heierpå
LillestrømBanken, nå Romerike Sparebank, ville synliggjøre det gode arbeidet med å støtte lokalsamfunnet. Vi svarte med film og konsept.
Dynamiske Dynea
HMS-kampanje i røffe omgivelser? Det blir det heftige bilder av. Sammen med dyktig fotograf lagde vi motivasjonsplakater som skaper stolthet.