Mer energi. Mer framtid. Mer tilbake.
Ny visjon for Akershus Energi
Akershus Energi, regionens største energiselskap, kom til oss med en tydelig oppgave; Hvordan kan vi kommunisere vår nye konsernstrategi og visjon? På en forståelig måte, som samtidig vekker engasjement? Vi identifiserte tre tydelige områder fra strategien, og skapte en visjonssetning som viser veien – helt frem mot 2035.
Visjonen måtte uttrykke et ambisiøst bærekraftsmål, og samtidig formidle viktigheten av å produsere mer fornybar energi. Den måtte fungere internt, men også eksternt. «Mer energi. Mer framtid. Mer tilbake.» ble visjonen.
For å kommunisere den nye strategien valgte vi å lage en konseptfilm med hjelp fra filmproduksjonsselskapet High & Low.
Filmkonseptet skulle gjøre bærekraftsmålet relaterbart for alle. Historien bestefaren forteller (spilt av Anders Hatlo) handler om et menneskelig forhold vi alle kjenner til, og som også er overførbart til hvordan vi bør behandle naturen. «Det handler om å gi mer enn du får, da går det bra», forteller bestefars kloke ord. Og det er direkte overførbart til Akershus Energi sine virksomhetsområder, eksistensgrunnlag og samfunnsrolle.
En stor synlighetskampanje ble også en del av lanseringen, hvor hovedbudskapet hvilte på visjonen. Distribusjonskanalene var boards utendørs, Google Display Ads, Pre-rolls samt betalte og organiske innlegg i sosiale medier.
«Det handler om å gi mer enn du får, da går det bra»
Intern stolthet
En viktig del av dette arbeidet var den interne forankringen, og det å få de ansatte med på strategien og bygge stolthet, motivasjon og engasjement. Derfor brukte vi god tid på selve presentasjonen av ny visjon mot ansatte og organisasjon, slik at ordene virkelig satte seg og kunne bli en del av arbeidskulturen.
Over kan man hvordan Akershus Energi tok i bruk visjonen. De dro på kick-off til Norefjell, gikk opp til Madonnastatuen med visjonen fint plassert på kvikklunsjen, fikk profileringsartikler og ble presentert ny film.
Lurer du på noe?
Snakk med oss
Andre arbeider
Romerike Sparebank #heierpå
LillestrømBanken, nå Romerike Sparebank, ville synliggjøre det gode arbeidet med å støtte lokalsamfunnet. Vi svarte med film og konsept.
Dynamiske Dynea
HMS-kampanje i røffe omgivelser? Det blir det heftige bilder av. Sammen med dyktig fotograf lagde vi motivasjonsplakater som skaper stolthet.