Ahlin Novateur styrker laget med senior kommunikasjonsrådgiver Jarle Blindheim. Han kommer fra stillingen som markeds- og kommunikasjonssjef i Norges
Bedriftsidrettsforbund, og bringer med seg lang erfaring fra organisasjonsliv og – utvikling.
Klar for kommunikasjonsbransjen
– Da muligheten bydde seg, kunne jeg egentlig ikke si nei. Jeg har over lengre tid fulgt med på det gjengen i Ahlin Novateur har gjort, og det virker som et attraktivt
sted med dyktige folk. Så skal jeg ikke stikke under en stol at stedet, midt i Lillestrøm, teller på plussiden, ettersom jeg bor og har et stort nettverk i regionen. Jeg har en kjærlighet til Romerike, selv fotballen. Til tross for at hjertet ligger i en klubb på andre siden av fjellet, forteller Jarle.
Jarle har jobbet i Bedriftsidretten i 10 år og vært med på å styrke Bedriftsidrettens posisjon. Både gjennom kommunikasjon mot ulike målgrupper og kommersialisering av aktivitetstilbud. Han har også vært ansvarlig for strategisk kommunikasjonsarbeid i forbundet, opp imot beslutningstakere i Norges Idrettsforbund, samt mot politiske kretser og sponsorer.
– Jeg ser en parallell mellom organisasjonsutvikling og næringslivsutvikling, og min rolle i Ahlin Novateur blir å hjelpe bedrifter til å vokse. Og da er strategisk kommunikasjon, kunnskap om hvordan en organisasjon kan fungere best mulig, samt kulturbygging noen av virkemidlene. Derfor er Ahlin Novateur en god match,
fortsetter Jarle.
– Et av de viktigste prosjektene vi gjennomførte i Bedriftsidretten dreide seg om en total omprofilering, nytt verdigrunnlag og ny strategiplan. Her ble Ahlin Novateur valgt som fasilitator og kommunikasjonsbyrå, og det var da jeg virkelig fikk øynene opp for de dyktige folkene der. Så nå blir jeg med gjengen på ferden videre, etter mange gode år hos et av Norges største særforbund.
En kapasitet for byrået
– I Jarle får vi ikke bare en engasjert, morsom og sympatisk medarbeider – vi får også en dyktig kommunikatør. Kompetansen han tilfører miljøet er vi sikre på at kommer både egen og andres organisasjoner til gode, forteller Truls Olsen, daglig leder i Ahlin Novateur.
– Som en del av vår videre vekststrategi, så vi etter en person med særlig kunnskap om kommersialisering og næringsutvikling. Det gjør at vi får utnyttet interne krefter, og det setter oss i stand til å påta oss stadig mer komplekse kommunikasjonsoppdrag. At han har jobbet med store nasjonale merkevarer med bredt nedslagsfelt gjør naturligvis heller ikke noe, legger han til.
Jarle tiltrådde stillingen 1. september. Byrået har siden oppstart i 2018 blitt regionens største kommunikasjonsmiljø, og har opparbeidet seg en solid portefølje bestående av både nasjonale merkevarer og samfunnsbærende aktører i regionen.