Artikler

Har du vurdert Pinterest?

Pinterest er en undervurdert SoMe-kanal, spesielt hvis man er opptatt av å drive trafikk til nettsiden. For Pinterest ligger faktisk i krysningspunktet mellom SoMe og SEO, og kan kalles en visuell søkemotor. Det er som et glossy magasin med polert innhold, og brukes mest til inspirasjon og tips.  Hvem bruker kanalen? For mange er Pinterest…

Les mer
Pinterest ligger i krysningspunktet mellom SoMe og SEO, og kanalen er en god trafikkdriver for bedrifter på pinterest.

LinkedIn – den glemte kanalen

LinkedIn er en kanal som mange bedrifter har med i sin kanalmiks, men som få utnytter potensialet i.

Les mer

Velkommen til oss i Ahlin Novateur og Vöru!

Vi disker opp med julegrøt, gløgg og juleøl og serverer noen av årets høydepunkter innen vårt arbeid. Er vi riktig heldige blir det også førpremiere av en julefilm! Vöru åpner sitt showroom med profileringsartikler — husk å få med deg en goodiebag! Vi håper å bringe julehygge, faglig påfyll og inspirasjon til våre gjester ✨ Men det vi lurer…

Les mer

Hvorfor bør du være på TikTok?

Hvis du fortsatt tenker at TikTok kun er en app for ungdommer som lager dansevideoer går du glipp av et kjempepotensiale for din merkevare. For TikTok er ikke det den en gang var. I dag brukes kanalen til alt; politiske budskap, nyheter, analyser, tutorials, anbefalinger, inspirasjon, informasjon og underholdning. TikTok for bedrifter har de siste…

Les mer
TikTok for bedrifter eksplodert i popularitet over de siste årene, men hvordan kan du tilpasse kanalen til nettopp din merkevare?

Befester posisjonen på Romerike

De to byråene Ahlin og Novateur har hver for seg etablert seg som tydelige aktører innen reklame og kommunikasjon, og samarbeider med en rekke betydelige selskaper i Lillestrøm og omegn, men også merkevarer av nasjonal størrelse. Nå blir de to til én, med mål om å skape et komplett kompetansemiljø som skal bidra til regionens…

Les mer
Ansatte i Ahlin Novateur, et reklamebyrå i Lillestrøm

Hvordan lager du en nettside som fungerer?

Nettet er i dag hovedkanalen for all digital kommunikasjon, og det er derfor avgjørende å ha en god og brukervennlig nettside. Et godt nettsted har alltid brukerens behov i sentrum, og er prioritert i henhold til dette. Finner de ikke det de leter etter på din side, er veien kort til konkurrentens nettside. Så hvordan…

Les mer

SEO – Hvordan bli funnet på nett?

Nordmenn gjør over 50 millioner søk hver eneste dag og de fleste bruker google.com. Vi som jobber med salg av produkter og tjenester er helt avhengige av å drive trafikk inn til våre nettsider, og dette kan vi gjøre på ulike måter. Vi kan sende ut nyhetsbrev, kjøpe annonser, lage fengende innlegg i sosiale medier…

Les mer

Nå skal alle nettsider være universelt utformet. Er din nettside det?

I 2021 skal, etter loven, alle nettsider rettet mot allmennheten være universelt uformet. Det betyr at siden skal kunne benyttes av og være like tilgjengelige for alle, uavhengig av alder, funksjonsevne og utdanningsnivå. Her gir vi deg en oversikt over hva det innebærer for din bedrift. Alle skal kunne delta i samfunnet på like vilkår….

Les mer

Hvordan lage egen podcast?

Podkast er et rasktvoksende fenomen i Norge, som har eksplodert de siste årene. Dette er en praktisk guide til hvordan du kan lage din første podcast. Innspilling av podcast I prinsippet kan du spille inn en podcast på smarttelefonen din. Hvis du bare har lyst til å teste det ut, eller gjøre det mest for…

Les mer

Annonsering på Youtube: En liten guide

Youtube er verdens største videodelings-nettsted og verdens nest største søkemotor. Med nesten 3 millioner brukere i Norge byr plattformen på store muligheter. I 2017 ble det mulig å målrette videoannonser på Youtube etter brukerens søkehistorikk. Dette åpnet for bedre treffsikkerhet og kostnadseffektiv annonsering. Kostnaden per klikk på Youtube er også noe lavere  enn på Google,…

Les mer