Artikler

Hvilken fortellerstemme har teksten? (Tone of voice)

Når du skal skrive tekster for web, er det selvfølgelig viktig at du vet hva du vil si – til hvem. Men hvordan du sier det er helt avgjørende. Det kalles “tone of voice” (eller fortellerstemme). Siden det er viktig å skape gode følelser hos de du vil nå med produktet eller varemerket ditt –…

Les mer

Merkevarebygging og kundereise

Når arbeidshverdagen består av mye output og lite input, er det inspirerende med noen timer faglig bekreftelse– i en myk kinostol på Vika Kino. Merkevarebygging og kundereisen var tema for onsdagens Kampanjeskolen. Som markedsfører ble jeg minnet om hvorfor vi elsker det vi gjør – og gjør det vi elsker når vi jobber med merkevaren…

Les mer

Facebook-algoritmen 2019

Hvordan fungerer Facebook-algoritmen? Eller mer presist, hvordan fungerer den i dag? Dette er spørsmålet alle som driver med markedsføring på Facebook burde stille seg med jevne mellomrom. Facebook-algoritmen står nemlig aldri stille, men er dynamisk og stadig i endring. Selv om Facebook som oftest sier fra når det kommer store oppdateringer, skjer det hele tiden mange…

Les mer

Hvordan lage en god LinkedIn-profil

Å ha en velstrukturert og tillitsvekkende LinkedIn-profil kan øke synligheten og dermed salget ditt – om du bare tar deg tid til å skape og bruke profilen. Med litt krefter og målrettet innsats kan du bli en såkalt «tankeleder» på ditt fagfelt på LinkedIn. Fordelen med dette nettverket er at konkurransen om oppmerksomheten er mindre…

Les mer

Hva er social selling?

Vi nettverker som aldri før på digitale plattformer, og her finner vi mange av våre potensielle kunder. Men hvordan nå fram med det vi har å tilby til de rette menneskene? Social Selling er en sikker vei. Det handler om å utvikle en-til en-relasjon med potensielle kunder før vi selger noe som helst.  Få leads…

Les mer

Innholdsmarkedsføring gir deg trofaste kunder

Innholdsmarkedsføring (Content marketing) er en effektiv måte å engasjere, beholde og tiltrekke seg eksisterende og nye kunder. Men skal du nå frem, må det gjøres riktig og med høy kvalitet. I en verden hvor i bombarderes av innhold i alle kanaler og i stadig økende tempo, er det vesentlig at man har en klar strategi…

Les mer

Dine kunder trenger deg ikke

I følge en undersøkelse fra Harvard* er omlag 60 % av kjøpsprosessen allerede gjennomført i det en selger kommer inn i prosessen. Hvordan skal du da klare å påvirke kjøpsprosessen og selge inn ditt produkt?

Les mer

Facebook – Norges største mediekanal!

Facebook er, i særklasse, det største massemediet i Norge. For å lykkes her bør du tenke annerledes enn ved tradisjonell annonsering.

Les mer

Et dårlig nettsted ødelegger merkevaren din

Et godt nettsted tar hensyn til brukerens behov, dine forretningsmål og er godt prioritert. Ingenting er mer ødeleggende for merkevaren din enn et nettsted som gjør det motsatte.

Les mer

Hva er egentlig digitalisering?

Det skjer forandringer hver eneste dag. Nye innovasjoner endrer kundenes adferd og dette er en kontinuerlig prosess. Dermed må du enten forsøke å henge med i utviklingen og tilpasse deg, eller så kan du risikere å være utdatert før du vet ordet av det. Med andre ord er digitalisering den teknologiske delen av markedets innovasjon….

Les mer