Artikler

Hva er social selling?

Vi nettverker som aldri før på digitale plattformer, og her finner vi mange av våre potensielle kunder. Men hvordan nå fram med det vi har å tilby til de rette menneskene? Social Selling er en sikker vei. Det handler om å utvikle en-til en-relasjon med potensielle kunder før vi selger noe som helst.  Få leads…

Les mer

Innholdsmarkedsføring gir deg trofaste kunder

Innholdsmarkedsføring (Content marketing) er en effektiv måte å engasjere, beholde og tiltrekke seg eksisterende og nye kunder. Men skal du nå frem, må det gjøres riktig og med høy kvalitet. I en verden hvor vi bombarderes av innhold i alle kanaler og i stadig økende tempo, er det vesentlig at man har en klar strategi…

Les mer
Innholdsmarkedsføring er en effektiv måte å engasjere og tiltrekke seg nye og eksisterende kunder. Men skal du nå frem, må det gjøres riktig.

Dine kunder trenger deg ikke

I følge en undersøkelse fra Harvard* er omlag 60 % av kjøpsprosessen allerede gjennomført i det en selger kommer inn i prosessen. Hvordan skal du da klare å påvirke kjøpsprosessen og selge inn ditt produkt?

Les mer

Facebook – Norges største mediekanal!

Facebook er, i særklasse, det største massemediet i Norge. For å lykkes her bør du tenke annerledes enn ved tradisjonell annonsering.

Les mer

Et dårlig nettsted ødelegger merkevaren din

Et godt nettsted tar hensyn til brukerens behov, dine forretningsmål og er godt prioritert. Ingenting er mer ødeleggende for merkevaren din enn et nettsted som gjør det motsatte.

Les mer

Hva er egentlig digitalisering?

Det skjer forandringer hver eneste dag. Nye innovasjoner endrer kundenes adferd og dette er en kontinuerlig prosess. Dermed må du enten forsøke å henge med i utviklingen og tilpasse deg, eller så kan du risikere å være utdatert før du vet ordet av det. Med andre ord er digitalisering den teknologiske delen av markedets innovasjon….

Les mer

Kommer din merkevare fra hjertet?

Jeg møtte Specioza på et kurs om entreprenørskap tidligere i våres, og hun fortalte meg om sin drøm om å skape sitt eget motemerke. En tøff utfordring i dag med hard konkurranse, og jeg må innrømme jeg var skeptisk. Specioza fortalte med stort engasjement om hennes lidenskap for mote og sitt ønske om å dele…

Les mer
Ansatte i Ahlin Novateur jobber med visuell identitet

#fremtidensby – Lillestrømkonferansen i sosiale medier

Her var flere av de store bankene representert, LillestrømBanken, Nordea, DNB og Strømmen Sparebank, sammen med store konsulentselskap som BDO. Det var Eiendomsutviklere og investorer fra Aberdeen Asset Managment, OBOS, Veidekke, ØIE Eiendomsutvikling med flere. Det var også flere PR- kommunikasjons- og markedsfolk fra eksempelvis Burson-Marsteller, Høgskolen i Oslo og Akershus, Bajasen og oss selv. I tillegg til en haug med andre aktører. En fantastisk…

Les mer

Dette er en hashtag og slik bruker du den

Hashtags, eller emneknagger, har utviklet seg til å bli en uunngåelig del av den digitale samtalen – og bruken har siden sin opprinnelse eksplodert på sosiale medier. Emneknaggen startet som en måte å organisere og filtrere innhold, men har siden den gang utviklet seg til å bli et verktøy for å vise identitet, ta samfunnsansvar,…

Les mer
dette er en hashtag og slik bruker du den

Merkevarebygging med lavt markedsbudsjett

Alle, eller i alle fall de flest bedrifter, ønsker å gjøre seg kjent hos målgruppen sin, med et positivt omdømme. Merkevarens betydning er ofte det som gjør at kundene velger å kjøpe produkter eller tjenester et sted, fremfor et annet sted. Men, det krever ofte mye innsats og en del penger å opparbeide et godt…

Les mer